2009. február 22., vasárnap

Keresztelő

Kedves Óvodások! Áldás, békesség! 

Jól tudtátok, valóban Keresztelő Jánosról írtam nektek a múlt héten. Ő volt, aki sáskát és vadmézet evett, ő viselt bőrövvel átfogott teveszőr ruhát. Sokat beszélt Jézusról az embereknek. A neve sem lett véletlenül Keresztelő. 
Ha valakit megkeresztelnek Isten családjába fog tartozni, szeretheti, tisztelheti, sőt imádhatja Őt. Mikor Jézus felnőtt, elhagyta otthonát, Názáretet, és a Jordán folyóhoz ment, hogy őt is megkeresztelje János. Mikor Jézus kiemelkedett a vízből csodálatos dolog történt: megnyílt az ég, és Isten lelke szállt le rá fehér galamb képében. Az emberek hangot is hallottak: „Te vagy az én szeretett fiam benned gyönyörködöm” – szólt az Úr. 
Mindenki boldog volt, hogy hallotta Istent, és láthatta a leszálló galambot. Jézus ezután a pusztában élt negyven napig imádkozott nem evett, nem ivott, így készült feladatára, hogy megmutassa az embereknek, hogy az imádság és szeretet a legfontosabb dolog a világon. 





Rejtvény 


Emlékeztek kinek segített egy fehér galamb a hatalmas eső után? Tudjátok-e mi történt Jézussal a pusztában? 




Tovább ismerkedünk 


Képzeljétek el, amikor Izraelben jártam, én is elmentem a Jordán folyóhoz, és megmártóztam benne. A víz selymes volt, halkan csobogott, és pálmafák susogtak a szélben. Hangot ugyan nem hallottam, de a szívem erősen dobogott, és boldog voltam, hogy ott lehetek, ahol Jézust megkeresztelték. 
Biztos jártatok már uszodában, vagy fürödtetek a Balatonban, sőt talán a tengerben is. Ha legközelebb ilyen helyen lesztek, óvatosan mártózzatok meg a vízben, és gondoljatok Jézusra. 
A mi templomainkban is azért hinti meg a lelkész a babák fejét vízzel, hogy minden keresztelőn emlékezzünk arra a csodálatos percre, amikor az Isten fiát keresztelte János. 




Hallgatnivaló 


A karneváli szezon elképzelhetetlen zene nélkül! Gryllus Vilmos Maszkabál című lemezének fülbemászó dallamai nemcsak azoknak nyújtanak remek szórakozást, akik jelmezbe öltöznek – farsang után is jó hasznát vehetjük: kiváló kísérőtárs hosszú utazásokon, közös családi éneklésekhez. 




Gyermekek mondták 


Unokámnak meséltem, hogy Keresztelő János sáskát és vadmézet evett. Egy ideig hallgatott, majd azt mondta: „Ugye, mama, te nem fogsz szöcskéket főzni?!” 

Ezt az imádságot Erdélyből küldték az óvó nénik: 

„A szép nap lenyugodott, 
egészen bealkonyodott. 
Sötétségbe vonta magát, 
adjon Isten jó éjszakát. 
Köszönjük, hogy velünk voltál, 
és hogy minket megtartottál. 
Nyújts az éjjel is oltalmat, 
a fáradtnak nyugodalmat. Ámen 

Kata néni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése